• Sinds het seizoen 2017/'18 is het amateurvoetbal overgestapt naar het Mobiel Digitaal Wedstrijdformulier. Het invullen van het wedstrijdformulier zal voortaan uitsluitend met de Wedstrijdzaken-app op een smartphone of tablet gaan.

“Een mooie ontwikkeling voor ons amateurvoetbal. Ik denk dat iedereen blij is dat ook de wedstrijdformulieren de stap naar het digitale tijdperk hebben gemaakt”, zegt directeur amateurvoetbal Jan Dirk van der Zee.

Minder tijd en moeite
    Van der Zee: “Met deze app kost het invullen van de wedstrijdformulieren minder tijd en moeite. Dit betekent minder administratief werk en voor vrijwilligers is het erg belangrijk dat er minder tijd verloren gaat. En na afloop van de wedstrijd is er meer tijd voor ‘de derde helft’.”

Voor verenigingen heeft de KNVB veel informatie geplaatst op KNVB ASSIST

Voor wie
    De app Wedstrijdzaken is specifiek voor:

• Scheidsrechters
    • Aanvoerders/spelers
    • Wedstrijdsecretarissen
    • Leiders en trainers

Hoe je vanuit jouw rol binnen de vereniging gebruik kunt maken van de app staat beschreven op de pagina Wat kan ik vanuit mijn functie met de KNVB-wedstrijdzaken-app?
    Voor de teamleiders stelt SV Koedijk een speciaal teammanager account beschikbaar , met dit account kunnen wijzigingen in de teamindeling/ teamopgaaf worden gedaan.

Downloaden app

De KNVB Wedstrijdzaken-app is te downloaden voor iOS en Android.
    Na installatie van de app op je telefoon kun je deze starten via dit icoontje:

Registreren
    Na het starten van de app verschijnt onderstaand scherm:

Bij de eerste keer is registratie vereist en vul je je e-mailadres en wachtwoord in.

Let op:
    Registreren is alleen mogelijk met het e-mailadres dat overeenkomt met het e-mailadres dat in Sportlink Club geregistreerd staat. Weet je niet met welk e-mailadres je geregistreerd staat of is er nog geen e-mailadres geregistreerd, geef je e-mailadres dan door aan de ledenadministratie met het adreswijziging formulier.

Na registratie ontvang je op je e-mailadres een activatielink. Invoer van het wachtwoord is vrij. Als je op de activatielink in de e-mail klikt, verschijnt een pagina met een bevestiging dat je account is geactiveerd.

Inloggen
    Na registratie en activatie kun je inloggen door je e-mailadres en wachtwoord in te vullen en ben je standaard ingelogd. In de app heb je indien gewenst de keuze om uit te loggen, en met een ander account in te loggen

Spelerspassen
    Onderdeel van de Wedstrijdzaken-app zijn ook de digitale spelerspassen. Hierdoor worden de huidige plastic spelerspassen met ingang van volgend seizoen afgeschaft. In de toekomst zal een spelerspas ook niet meer verlopen; dit proces gaat volledig digitaal.

Extra uitleg over de app
    Extra uitleg en handleidingen voor de app vind je in de sectie KNVB Wedstrijdzaken app in het Support Center.