• Informatie voor ouders

Afmelden voor een wedstrijd

Afbericht geven is VERPLICHT.
    Het is heel vervelend als op zaterdagochtend blijkt dat een team niet compleet is.
    Afbericht geven voor de wedstrijden graag doen voor vrijdag avond 19.00 uur bij de trainer.

Richtlijnen

• Geef blijk van belangstelling, ga dus zoveel mogelijk mee naar de voetbalclub van uw zoon of dochter.
    • Wees enthousiast, stimuleer uw zoon of dochter en de medespelers.
    • Gebruik geen tactische kreten.
    • Ze hebben het al moeilijk genoeg met de bal, met zichzelf en de tegenstander.
    • Laat het coachen over aan de trainer, coach of leider.
    • Bemoei u niet met de opstelling van het team.
    • Ga zo snel mogelijk uit de kleedkamer nadat uw kind is aangekleed.
    • Zo kunnen de leiders in alle rust hun praatje doen
    • Blijf altijd positief, juist bij verlies, wordt niet boos, de volgende keer beter.
    • De scheidsrechter doet ook zijn best, bemoei u niet met zijn beslissingen.
    • Gun uw kind het kind zijn, want het moet nog zoveel leren.
    • De wedstrijd is al moeilijk genoeg en winnen, maar ook verliezen hoort nu eenmaal bij het voetbal.
    • Stimuleer uw kind om zoveel mogelijk de training te bezoeken.
    • Ga indien mogelijk ook een keer kijken (of helpen) bij de trainingen.
    • Neem contact op met de leider/coach als er problemen zijn.
    • Kunnen zij u niet verder helpen neem dan contact op met de betreffende coördinator.
    • Licht uiterlijk vrijdag voor de speeldag voor 18.00 uur de coördinator in wanneer uw zoon/dochter in het weekend niet kan voetballen.
    • Grof taalgebruik en schelden wordt niet getolereerd, zowel van spelers als van supporters.
    • Ouders zijn zelf verantwoordelijk voor het vervoer naar uitwedstrijden.

Hoe laat moet ik aanwezig zijn?

Bij thuiswedstrijden dienen de spelers 30 minuten voor de wedstrijd aanwezig te zijn.

Bij uitwedstrijden is dit afhankelijk van de reistijd die nodig is.
    Uitgangspunt is dat we ook bij een uitwedstrijd 30 minuten voor aanvang aanwezig willen zijn op de locatie waar gespeeld gaat worden.

Hoelang duurt een wedstrijd?

O9/O8

2 x 20 minuten

O11/O10

2 x 25 minuten

O13/O12

2 x 30 minuten

O15/O14

2 x 35 minuten

O17/O16

2 x 40 minuten

O19/O18

2 x 45 minuten

Aantal spelers & wissels (O8 t/m O12)

De Onder 8 t/m Onder 10 pupillen spelen op een aangepast kwart veld (42,5m x 30m) 6 tegen 6 wedstrijden. De wedstrijden staan onder leiding van een spelbegeleider die langs de lijn beweegt en de spelers zoveel mogelijk de ruimte geeft het spel zelf te ontdekken. De Onder 11 en Onder 12 pupillen spelen op een aangepast half veld (64m x 42,5m) 8 tegen 8 wedstrijden. Deze wedstrijden staan onder leiding van een pupillenscheidsrechter die zich tussen de spelers begeeft.
    Het doorlopend wisselen is toegestaan. Dit betekent dat het aantal door te wisselen spelers en het aantal malen dat men door wisselt onbeperkt is.

Rust

Pupillen (O8 t/m O13), junioren (O14 t/m O19) en senioren krijgen in de rust limonade aangeboden. Op verzoek kan dit ook thee zijn. Bij thuiswedstrijden halen de leiders of ouders van de pupillenteams de limonade voor de beide teams bij het limonadeuitgiftepunt. Leiders van junioren en seniorenteams kunnen de limonade ophalen bij het limonadeuitgiftepunt.

Verenigingen gaan verschillend om met de rustpauze van O8 t/m O11 pupillen.
    Er zijn ook geen regels voor de duur van de rustpauze.
    Soms kan ervoor worden gekozen om direct te wisselen, met limonade na afloop.
    Bij de junioren en senioren is een rustpauze van 15 minuten.

Na de wedstrijd worden door de O8 t/m O11 pupillen penalty’s genomen
    Het is een goede gewoonte na de wedstrijd de tegenstander en de scheidsrechter de hand te schudden.

Uitslagen

De uitslag wordt na afloop van de thuis- of uitwedstrijd door de leider/coach doorgegeven aan het wedstrijdsecretariaat. De thuisspelende vereniging is verantwoordelijk om de uitslagen digitaal door te geven aan de KNVB. Vanaf de onder 11 leeftijdscategorie publiceert de KNVB ook actief rangen en standen.

Gevonden voorwerpen

In het wedstrijdsecretariaat worden gevonden kledingstukken en schoenen verzameld. Als u of uw kind iets vergeet of kwijt is, kunt u hier kijken of het gevonden is. Wanneer u kleding vindt dat niet van uw kind is, wordt u verzocht dit daar te brengen.